Novosti

24. 2. 2012.

Uspješno održan okrugli stol na temu: Pruga visoke učinkovitosti (Trst)-Rijeka-Zagreb-(Budimpešta)

Treći u nizu stručnih rasprava od značaja za područje Primorsko-goranske županije te za izradu novog prostornog plana Županije uspješno održan okrugli stol na temu Pruga visoke učinkovitosti (Trst)-Rijeka-Zagreb-(Budimpešta)

Primorsko-goranska županija je u postupku izrade novog Prostornog plana. Jedan od temeljnih ciljeva je osigurati konkurentan razvoj cjelokupnog županijskog gospodarstva. Kao prednost i zamašnjak ukupnom gospodarskom razvoju naglašena je geostrateška, prometna, pozicija PGŽ odnosno more i djelatnosti vezane uz pomorstvo kao komparativno dominantne u odnosu na ostale regije RH. Pritom se primarno misli na osiguranje adekvatnih pretpostavki razvoja lučko-terminalnog čvora Rijeka, odnosno osiguranje pretpostavki za potencijalno moguć razvoj luke Rijeka. Poseban se naglasak daje na nedjeljivost (jedinstvo) lučko-terminalnog i željezničkog segmenta, obzirom da se željeznica ima razvijati primarno u funkciji zadovoljenja robne prometne potražnje generirane rastom prometa luke Rijeka. Stoga je jedan od temeljenih razvojnih ciljeva PGŽ razvoj riječkog prometnog pravca odnosno izgradnja pruge velike učinkovitosti Botovo-Zagreb-Rijeka- i dalje prema EU odnosno izgradnja cjelovitog željezničkog čvora Rijeka i neposredno povezivanje lučkih bazena adekvatnom željezničkom infrastrukturom.

Da bi se navedeno ostvarilo nužno je osigurati mogućnost faznog razvoja lučko-terminalnog i željezničkog pa i ukupnog prometnog sustava vodeći pritom računa i o kvaliteti suživota sa lokalnom zajednicom. Tu se prije svega misli na osiguranje prijevoza više od 60-80% pretovarenog tereta u luci željeznicom, ali i uvođenje željeznice u javni gradski prijevoz putnika (primarno izgradnjom drugog kolosijeka i adekvatnih stajališta od Šapjana do Škrljeva) čime bi se osiguralo i smanjenje opterećenja najužeg gradskog središta osobnim vozilima koja u grad dolaze na dnevnoj bazi (putovanje na/s posla, fakultete i dr.).

Na okruglom stolu se primarno istaknulo trenutno stanje željezničke infrastrukture te dinamika i aktivnosti na modernizaciji postojeće željezničke pruge, uz osobito isticanje nužnih aktivnosti na modernizaciji i dogradnji Željezničkog čvora Rijeka (cjelovita izmjena sustava vuče, izgradnja drugog kolosijeka od Škrljeva do Šapjana, dogradnja teretnih kolodvora Brajdica i Rijeka, ugradnja automatskih pružnih blokova i modernih signalno-sigurnosnih uređaja, uređenja stajališta za javni gradski prijevoz, produljenje kolodvora na trasi postojeće pruge i dr.). Pritom se prikazala povezanost razvojnih planova kontejnerskih terminala na Brajdici i Zagrebačkoj obali sa planovima modernizacije i dogradnje željezničke infrastrukture.

Više o ovom događaju saznajte ovdje.