Novosti

sij vel ožu tra svi lip srp kol ruj lis stu pro
  • Primorsko-goranska županija je u postupku izrade novog Prostornog plana. Jedan od temeljnih ciljeva je osigurati konkurentan razvoj cjelokupnog županijskog gospodarstva. Kao prednost i zamašnjak ukupnom gospodarskom razvoju naglašena je geostrateška, prometna, pozicija PGŽ odnosno more i djelatnosti vezane uz pomorstvo kao komparativno dominantne u odnosu na ostale regije RH. Pritom se primarno misli na osiguranje adekvatnih pretpostavki razvoja lučko-terminalnog čvora Rijeka, odnosno osiguranje pretpostavki za potencijalno moguć razvoj luke Rijeka. Poseban se naglasak daje na nedjeljivost (jedinstvo) lučko-terminalnog i željezničkog segmenta, obzirom da se željeznica ima razvijati primarno u funkciji zadovoljenja robne prometne potražnje generirane rastom prometa luke Rijeka. Stoga je jedan od temeljenih razvojnih ciljeva PGŽ razvoj riječkog prometnog pravca odnosno izgradnja pruge velike učinkovitosti Botovo-Zagreb-Rijeka- i dalje prema EU odnosno izgradnja cjelovitog željezničkog čv...

    Proèitajte više
  • Okrugli stol ima za svrhu još jednom stručno raspraviti problematiku razvoja željezničke infrastrukture na području Primorsko-goranske županije prije održavanja javne rasprave o novom Prostornom planu PGŽ.

    Cilj je utvrditi maksimalne prometne kapacitete postojeće pruge te dobiti odgovor da li rekonstruirana postojeća pruga može za narednih 10 godina zadovoljiti potrebe Luke Rijeka. Isto tako se traži odgovor o potrebi gradnje nove pruge visoke učinkovitosti (Trst)-Rijeka-Zagreb-(Budimpešta), ukoliko se prihvate opredjeljenju da Luka Rijeka ima sve potencijale da postane europska luka. Pritom se očekuje da će se kroz stručnu raspravu dobiti i odgovor na pitanje koja je optimalna trasa željezničke pruge Rijeka-Zagreb.

    Moderator okruglog stola biti će dr.sc. Ljudevit Krpan.

    Predmetne teme bit će obrađene kroz izlaganja:

    • Postojeća željeznička pruga Rijeka-Zagreb (postojeće stanje i potencijali) – Tomislav Hozjan, HŽ Infrastruktura
    • Projekcije promet...

    Proèitajte više
  • Porast cijena energije postala je uobičajena vijest u medijima, toliko uobičajena da, nakon još jednog teškog uzdaha, obično prelazimo preko nje i nastavljamo po starom. Najveći dio te energije dolazi od fosilnih goriva (ugljen, nafta, prirodni plin). No, fosilna goriva su neobnovljivi izvori energije koji se mogu trošiti dok se ne potroše, a zbog klimatskih promjena trebalo bi bih prestati trošiti čim prije. Proizvodnja nafte već šest godina stagnira, njena dostupnost će se uskoro početi bespovratno smanjivati a cijene rasti. Slično će se u ovom desetljeću dogoditi i plinu i ugljenu. To znači da će se za isti standard potrošnje fosilnih goriva morati izdvajati sve više novaca, odnosno, da će se za sve druge potrebe imati sve manje. Dakle, i oni kojima je odbojno razmišljati o energiji (neovisno o tome da li se radi o pojedincu, jedinici lokalne samouprave, ustanovi, poduzeću ili nekom petom), na posredan način osjetit će da energija snažno djeluje na njihov posao i kvalitetu življenja...

    Proèitajte više
  • Porast cijena energije postala je uobičajena vijest u medijima, toliko uobičajena da, nakon još jednog teškog uzdaha, obično prelazimo preko nje i nastavljamo po starom. Najveći dio te energije dolazi od fosilnih goriva (ugljen, nafta, prirodni plin). No, fosilna goriva su neobnovljivi izvori energije koji se mogu trošiti dok se ne potroše. Proizvodnja nafte već šest godina stagnira, njena dostupnost će se uskoro početi bespovratno smanjivati a cijene rasti. Slično će se u ovom desetljeću dogoditi i plinu i ugljenu. To znači da ćemo za isti standard potrošnje fosilnih goriva morati izdvajati sve više novaca, odnosno, da ćemo za sve druge potrebe imati sve manje. Dakle, i oni kojima je odbojno razmišljati o energiji (neovisno o tome da li se radi o pojedincu, jedinici lokalne samouprave, ustanovi, poduzeću ili nekom petom), na posredan način osjetit će da energija snažno djeluje na njihov posao i kvalitetu življenja.

    Očigledan je pravac u kojem bi trebali djelovati – smanjiti potro...


    Proèitajte više